Wszystkie aktualności

  • Grupa ludzi stojących na banknotach pod parasolem.

Informacja o przyjęciu Sprawozdania Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wąbrzeźnie za rok 2024

Zarząd Powiatu w Wąbrzeźnie na posiedzeniu w dniu 10 kwietnia 2025 r. przyjął sprawozdanie Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wąbrzeźnie – Izabeli Jędrzejczyk. Sprawozdanie stanowi wykonanie art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (T.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), na podstawie którego rzecznik przedkłada każdego roku Staroście Wąbrzeskiemu do zatwierdzenia roczne sprawozdanie z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów w roku poprzednim. 

W roku 2024 r. z pomocy Powiatowego Rzecznika Konsumentów skorzystało 397 osób. Porady ustne rzecznik udzielał konsumentom głównie telefonicznie lub mailowo. W tych przypadkach konsumentom wystarczała jedynie informacja, wskazanie podstawy prawnej, wyjaśnienia sprawy, udostępnienie wzoru, a czasami pomoc w napisaniu pisma reklamacyjnego. W sprawach skomplikowanych po zebraniu i udostępnieniu dokumentacji przez konsumentów dotyczących danej sprawy rzecznik występował bezpośrednio do przedsiębiorcy w celu jej wyjaśnienia. Sprawy z jakimi zgłaszali się konsumenci po pomoc do rzecznika były bardzo zróżnicowane. Niejednokrotnie konsumenci zwracali się między innymi z zapytaniami dotyczącymi: umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość, reklamacją odzieży, obuwia, urządzeń gospodarstwa domowego, sprzętu komputerowego, mebli i artykułów wyposażenia wnętrz, usług telekomunikacyjnych (telefon, Internet, telewizja), finansowo-bankowych, ubezpieczeniowych, dostawy energii elektrycznej, usług remontowo-budowlanych, przewozowych, turystycznych i związanych z opieką zdrowotną, umów deweloperskich. Więcej informacji w jakim zakresie udzielana była pomoc przez rzecznika w poniższych załączonych zestawieniach tabelarycznych.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela konsumentom porad i informacji bezpośrednio w biurze rzecznika lub telefonicznie w godzinach pracy biura tel. 56 688 24 50 , 502 401 116.

Pod adresem prk@wabrzezno.pl są udzielane również porady związane z prawem konsumenckim. Na ten adres można przesyłać podpisane wnioski o pomoc do rzecznika z załącznikami ( wniosek na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Wąbrzeźnie).

Ogólnopolska Infolinia Konsumencka tel.: 801 440 220, 222 66 76 76. Infolinia jest czynna w dni powszednie w godzinach 10:00-18:00. Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora osoby dzwoniącej.

  • autor: Izabela Jędrzejczyk Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wąbrzeźnie