Wszystkie aktualności

  • Napis "WYDZIAŁ KOMUNIKACJI PRZYPOMINA" na tle samochodu na drodze.

Właściciele pojazdów! Pamiętajcie o złożeniu wniosku o rejestrację pojazdu!

Wydział Komunikacji przypomina, że właściciel pojazdu jest obowiązany złożyć wniosek o jego rejestrację w terminie 30 dni. W przypadku przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie obrotu pojazdami termin do złożenia wniosku o rejestrację pojazdu wynosi 90 dni.

Niedopełnienie powyższego obowiązku, podlega karze pieniężnej:

  • za niezłożenie wniosku o rejestrację w terminie 30 dni – 500 zł
  • za niezłożenie wniosku o rejestrację w terminie 180 dni – 1.000 zł
  • za niezłożenie wniosku o rejestrację przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami w terminie 90 dni – 1.000 zł
  • za niezłożenie wniosku o rejestrację przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami w terminie 180 dni – 2.000 zł

Z obowiązku złożenia wniosku o rejestrację zwolnieni są właściciele pojazdów, którzy :

  • przed upływem odpowiednio terminu 30 dni lub 90 dni zbyli pojazd,
  • uzyskali dla pojazdu zaświadczenie o demontażu pojazdu lub zaświadczenie o przyjęciu niekompletnego pojazdu.

Przypominamy ponadto, że w przypadku zbycia pojazdów termin na zgłoszenie zbycia wynosi 30 dni.

Za nie dopełnienie obowiązku zgłoszenia zbycia pojazdu w ustawowy terminie kara administracyjna wynosi 250 zł. 

  • autor: Małgorzata Górecka - Kierownik Wydziału Komunikacji