Uczniowie Liceum Ogólnokształcącego i Zespołu szkół we Wroniu biorą udział w Projekcie „Przez naukę do sukcesu” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki; Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”; Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnianie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Podziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”
W ramach projektu realizowane są zajęcia:
W projekcie bierze udział 210 uczniów. W sumie zrealizowano już ponad 1000 godzin lekcyjnych z uczniami obydwu szkół. Na potrzeby realizacji projektu zostały zakupione materiały piśmiennicze, materiały dydaktyczne m.in. podręczniki, słowniki, programy edukacyjne i filmy. Szkoły wyposażono również w nowoczesny sprzęt- tablice interaktywne i laptopy. Zakupione tablice czy laptopy z oprogramowaniami dają możliwość prezentowania i ćwiczenia materiału w bardziej atrakcyjny i dynamiczny sposób. Uczniowie w ten sposób szybciej i efektywniej przyswajają wiedzę.
Ponadto w ramach projektu uczniowie mili możliwość uczestniczenia w wydarzeniach kulturalnych dzięki wyjazdom do Teatru Polskiego w Bydgoszczy, Opery Nova w Bydgoszczy czy Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy w ramach zajęć z zakresu świadomości i ekspresji kulturowej . Uczniowie biorący udział w zajęciach z edukacji ekologicznej wzięli udział w wyjeździe do przedsiębiorstwa Toruńskie Wodociągi , RIPOK w Niedźwiedziu oraz do Gospodarstwa ekologicznego.
Jednocześnie projekt zakładał również indywidualne i grupowe doradztwo edukacyjno-zawodowe. Dzięki tym zajęciom uczniowie poznali sposoby rozwiązywania. Rozwiązywania problemów powiązanych z wyborem kierunku kształcenia, drogi kształcenia i planowaniem kariery zawodowej.
Prowadzenie dodatkowych zajęć wyrównawczych z języków obcych pozwoliło na uzyskanie lepszych wyników w nauce, utrwalenie wcześniej zdobytych wiadomości w zakresie języka oraz niwelowanie deficytów wiedzy wynikających z nieznajomości struktur gramatyczno-leksykalnych, a zajęcia z edukacji ekologicznej pozwoliły na odkrycie i uporządkowanie wiadomości dotyczących ochrony przyrody w naszym regionie jak również uświadomiły uczestnikom znaczenia ich sposobu życia dla stanu świata.